zondag 11 oktober 2009

TOT ZIENS THEATERWISSEL

Nou, dat was dan onze laatste repetitie in de “Theaterwissel 30 E”, nu nog maar een kale ruimte omdat de draaischijf en de dekorstukken al in het theater zijn. De stemming van deze repetitie was anders dan anders. Frits begon met een toespraak waarin hij vertelde waarom Mieke (regieassistente) en Peter Spruit er enkele keren niet zouden zijn en dat de rol van Maartje veranderd is. Als ik het goed begrepen heb zijn haar collega’s van de dansgroep voor Maartje opgekomen, fijn dat er zo’n hechte band is ontstaan. Frits heeft ook nog verklapt dat Joke jarig is en daarna het woord aan het orkest gericht. Daarbij refereerde hij naar een mailwisseling onder de orkestleden die begon met:

Vannacht schrok ik ineens wakker met een doemscenario voor ogen:
Na 18 ontwrichte zondagen, 40 repetitie-uren op zolder, 5 echtelijke ruzies, 4 gemiste verjaardagen, 3 kilo dropjes en 6 vermoeiende avonden in het Theater aan de Parade... is het dan zo ver: de premiere van VogelVRIJ! Na een fantastische voorstelling, met de adrenaline nog kolkend in mijn bloed, loop ik richting de foyer. De cast wordt herkend en aangesproken door de bezoekers. Overal klinken bewonderende complimeten voor de mooie zang en de prachtige dans. Ik speur naar bekenden in de mensenmassa. Ha! Daar staat een potientiële fan. Ik loop er op af. "Hee Eva! Jij hier? Ik ben net naar zo'n mooie voorstelling geweest. VogelVRIJ heet het. En jij, wat doe jij hier? Ben je ook naar de voorstelling geweest of kom je net van de film?"

Toch leuk om te weten dat ik niet de enige ben die rare dromen over de musical heeft. Ik wordt al weken wakker met een deuntje van de musical in mijn hoofd en dan is het heel moeilijk om weer in slaap te vallen. Meestal volgt dan een droom over de musical, bijvoorbeeld dat ik in het verkeerde theater sta, of dat ik entree moet betalen om mee te mogen spelen, of dat er een scène wordt geschrapt...
Dat komt niet helemaal uit het niets, want er zijn al scènes ingekort en ook vandaag werd de rode pen weer ingezet; “Mijn beste maat”, “Googelen” en ook de “Red Hat Society”zijn ingekort, waardoor ons dansje ook is veranderd en ‘mijn ding’ eruit is. Dat is heel jammer, nadat het shoppen al niet is doorgegaan en ook de Orangerie is aangepast.

Na de repetitie wilde ik nog even aan Jeanne laten zien wat ik aan schoenen kon regelen, maar bij de kostuumgroep was het spitsuur en Jeanne was niet aanspreekbaar omdat de kostuums voor Ingrid nog niet compleet zijn. Ik heb alles maar weer meegenomen en zal het morgen in het theater nog eens proberen.
the

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie en hopelijk tot ziens in het Theater aan de Parade.

Zondag 18 oktober t/m woensdag 28 oktober 2009

Copyright © 2009 VogelVrij All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive. | Distributed by Fractal Enlightenment of Fractal Blog Network