vrijdag 16 oktober 2009

GENERALE MET PUBLIEK



Bij de inschrijftafel kreeg iedereen de eerste toi toi overhandigd: een mooie button van het PT. Femmieke heeft voor iedereen een vrolijk vlaggetje geknutseld en van Anouk en Chantal kregen wij een ster met de wens ‘straal’. Ik heb onze goody bags niet persoonlijk uitgedeeld, maar op een tafel gezet met daarbij een briefje ‘zelfbediening’.
Mijn muts was nog steeds onvindbaar dus heeft Jeanne er voor gezorgd dat ik een nieuwe kreeg, ik heb er nu mijn naam ingezet.

Vanavond zaten er zo’n 500 genodigden in de zaal. De gemeente heeft veteranen uitgenodigd om te komen kijken. Het was een ‘taaie zaal’ (maar wel een goede oefening) dat kwam mede door de vrijdagavond maar ook door de gemiddelde leeftijd. Het is heel moeilijk om duidelijk verstaanbaar te spelen zonder dat de snelheid er uit gaat. Wij hebben ons best gedaan, maar er gingen wel wat dingetjes mis. Zo werd bij de “Red Hat Society” een verkeerde tekst ingezet, bij shoppen hoorden wij het orkest niet goed en bij de ‘prinsesjes’ ging het bijna fout omdat er mannen mee wilden gaan zingen. Met Stijn ging het iets beter en hij heeft dan ook weer getild vanavond. Helaas kon Jolanda er niet bij zijn, zij is door de griep geveld en wilde het risiko niet nemen om iemand aan te steken. Ik duim voor haar dat zij voor de premiére weer opgeknapt is. Een groot deel van het ensemble is door de cateraar gewapend tegen griep en andere opdringerige ziektekiemen: er werd vandaag knoflooksaus geserveerd. Tijdens het eten zei Peter dat hij wel wat fotos wilde maken vanuit de orkestbak als iemand een fototoestel aan hem geeft. Toevallig had ik net mijn toestel bij mij en heb het aan hem gegeven zo heb ik nu een paar mooie kiekjes om hier te plaatsen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie en hopelijk tot ziens in het Theater aan de Parade.

Zondag 18 oktober t/m woensdag 28 oktober 2009

Copyright © 2009 VogelVrij All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive. | Distributed by Fractal Enlightenment of Fractal Blog Network