donderdag 10 september 2009

KEURI(N)G

Joepie, Jeanne heeft mijn outfit voor de openingsscène goedgekeurd – inclusief schoenen! Niet dat iemand iets ervan ziet, maar ik weet dat ik ze aanheb en dat werkt wel door. Ik heb ook meteen uitgeprobeerd of ik daarin kan spelen en het ging prima. Ik had nog twee paar schoenen meer bij mij, voor de andere scènes, die zijn ook akkoord.

Aan het begin van de repetitie heeft Ruud nog eens duidelijk uitgelegd wat met ‘stil spel’ bedoeld wordt, en dat het de bedoeling is dat er stilte is in de oefenruimte tijdens het repeteren. Meteen toen de eerste scène gerepeteerd werd gingen er weer mensen praten, het lijkt wel alsof de meesten niet eens doorhebben dat zij praten. Ook tijdens de uitleg zijn er altijd een paar die ‘onderonsjes’ hebben. Ik vind dat heel vervelend, in eerste instantie omdat ik het gebrek aan respect vind, maar ook omdat ik er zelf last van heb; ik kan namelijk niet volgen wat er gezegd wordt. Een paar keer dacht ik al om hier iets over te zeggen, maar ik ben bang dat het verkeerd overkomt. Ik voel mij al bezwaard om te gebaren dat wij stil moeten zijn op de momenten dat er op het podium gespeeld wordt.

Ruud heeft ons een paar keer de scène met “Oh Marijke” laten spelen. Omdat hij zelf de muziek moest instarten (en geen dj is) werden sommigen een beetje melig. Stijn, Ben en Eric waren met ‘de microfoonstandaard’ aan het dollen en toen ik mij zogenaamd bang achter de bar verstopt heb kreeg Jolande de slappe lach. Voor het eerst werd vanavond de overgang naar “Europa” gezet en de mise-en-scène van de opening is iets gewijzigd duidelijk uitgelegd door Ruud. Uiteraard hebben wij ook weer tijd besteed aan “Shoppen”, “Altijd tegen”en “Altijd de dupe” – Terwijl bij de zang het tempo meestal te snel is lopen de dialogen vaak niet vlot genoeg, het lijkt wel alsof men steeds op elkaar wacht waardoor de vaart er meteen uit is. Ik vraag mij af of dat komt omdat mensen de teksten niet goed genoeg kennen of gewoon te keurig zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie en hopelijk tot ziens in het Theater aan de Parade.

Zondag 18 oktober t/m woensdag 28 oktober 2009

Copyright © 2009 VogelVrij All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive. | Distributed by Fractal Enlightenment of Fractal Blog Network