zondag 13 september 2009

AMNESIE

Dit was de zwaarste repetitie tot nu toe. Ik ben al een paar dagen behoorlijk verkouden, maar ik weet dat ik absoluut geen repetitie kan missen. Tegen de koorts heb ik dus de hele dag Paracetamol geslikt en met keelpastilles en jus d’orange heb ik het volgehouden. Ik kan mij alleen niet zo veel meer herinneren.
Ik weet nog dat ik Julian gebeld heb omdat het orkest al eerder aanwezig moest zijn dan hij dacht. Om 10.30 uur zijn wij begonnen met een doorloop van de eerste acte.
’s Ochtends hebben wij voor Peter van Beijnum en Marc van Mil gezongen, ter ere van hun verjaardagen. Er ontstond eventjes wat spanning toen zowel Theo als Dries hun ‘kunsten’ vertoonden. Toen was het pauze en werd op lekkere taart getrakteerd. Aansluitend zijn er foto’s van het orkest gemaakt voor het programmaboekje. Toen iedereen opgesteld stond riep Peter: “Stop, ik mis iemand!” en inderdaad, de 3e klarinettiste stond er niet bij. Knap, hoor, dat hij dat meteen ziet. Jammer vond ik het dat iedereen verschillende kleding aanhad. De foto’s van het orkest bij ‘Scarlet Pimpernel’ waren toch erg mooi; iedereen in het zwart – maar er was toen ook toneelbelichting. Aanstaande zondag worden fotos van het ensemble gemaakt. Ook wij zijn niet verzocht om specifieke kleding te dragen, wel moeten wij ons ‘zondagsgezicht’ meenemen....

Na de pauze hebben wij nog een aantal scènes doorgenomen, maar ondanks het gevoel dat er geen einde aan de dag leek te komen kan ik niet meer zeggen wat wij allemaal hebben gedaan. Volgens Julian hebben wij wel twintig keer “Oh Marijke”gedaan – ik kan mij nog zo’n 5 keer herinneren. Heel vaag weet ik nog dat er teksten geschrapt zijn en dat er een opname gemaakt is van “Europa” voor promotiedoeleinden. Afgesloten hebben wij met de “Red Hat Society”, de rest van de dag ben ik kwijt, hopelijk komt het tijdens de volgende repetitie allemaal weer terug.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie en hopelijk tot ziens in het Theater aan de Parade.

Zondag 18 oktober t/m woensdag 28 oktober 2009

Copyright © 2009 VogelVrij All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive. | Distributed by Fractal Enlightenment of Fractal Blog Network