zondag 6 september 2009

EEN FEEST VAN HERKENNING

De eerste officiële repetitie na de vakantie was een feest, jammer dat Julian er niet bij kon zijn. Marc en Monique hadden de hele repetitieruimte versierd wat er heel vrolijk uit zag. Het was heel leuk om iedereen weer te zien en het schijnt dat voor het eerst de cast compleet aanwezig was.
Terwijl de “red hats” op de draaischijf met Yvonne aan de slag gingen, heeft de rest een nieuw lied ingestudeerd. Ik heb het nog eens nagevraagd en het is inderdaad de bedoeling dat het pasje stuntelig blijft. In de tussentijd kwam het orkest binnengedruppeld en waren de anderen klaar met het instuderen van “De Toekomst”. Meteen aansluitend hebben wij de “Penselendans”gedaan.

Na een korte pauze volgte er een warming up met Yvonne (ik was al zweetnat). Zij heeft uitleg gegeven wat zij bedoelt met de opmerking ‘ogen in de rug hebben’. Dat vond ik zeer nuttig, Daarna hebben wij een heleboel herhaald en – Yvonne had het al voorspeld – er waren een heleboel ‘aha momenten’. Ik dacht dat ik alles nog goed wist en in de vakantie toch voldoende had bijgehouden, maar sommige pasjes waren toch weggezakt en ik had zelfs een paar black-outs. Gelukkig hebben wij van het PT de ruimte gekregen om ons van de vakantie te herstellen en was het grootste deel van de repetitie een feest van herkenning.
Maar er werden ook serieuze zaken aangekaart. Zo heeft Yvonne uitgelegd wat van een ieder verwacht wordt in de aankomende periode en heeft zij verteld over ‘witjes’, concentratie en haar professionele blik. Dat had voor mij het gevolg dat ik in de “Machinedans” een andere positie moet innemen en dus ook een andere beweging moet doen. Hopelijk krijg ik het snel onder de knie. Voor Jolande was het een emotionele repetitie omdat zij op haar onzekerheid gewezen is. Ik hoop dat zij binnenkort een keer positive feedback krijgt, dat zou haar enorm vooruit helpen, denk ik.

Na afloop was er nog een ‘meet & greet’ met een korte toespraak van Jes, een woordje van Yvonne en een kleine speach van Jacques. Er waren veel ‘nieuwe’ gezichten, omdat ook de medewerkers die achter de schermen werken aanwezig waren. De middag was supergezellig en het feestcomité had een buffet geregeld en er was van alles te drinken, zelfs malt bier! Ik vond het heel jammer dat ik al zo vroeg moest vertrekken en ben benieuwd om te horen tot hoe laat het feest is doorgegaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie en hopelijk tot ziens in het Theater aan de Parade.

Zondag 18 oktober t/m woensdag 28 oktober 2009

Copyright © 2009 VogelVrij All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive. | Distributed by Fractal Enlightenment of Fractal Blog Network