donderdag 17 september 2009

HET WORDT WAT

In het begin van de avond heeft Ruud aan de aanwezigen medegedeeld dat de week van de doorlopen iets veranderd is. Hoe het precies zit heb ik niet goed verstaan, maar dat zal een dezer dagen wel op de mail te lezen zijn. Voor zo ver ik begrepen heb is er een extra repetitie op maandag 12 oktober in de repetitieruimte en wordt de zondag daarvoor misschien ingekort.
Ik zie het dan wel allemaal. Ik ben wel blij dat ik 3 weken vakantie opgenomen heb, anders was het niet te combineren geweest.
Na de mededelingen zijn wij begonnen met een doorloop van de tweede acte. In het begin liep alles prima, maar bij scène 13 (toeval??) ging er van alles mis. De schijf draaide naar de verkeerde kant, de banken stonden verkeerd, toen begonnen de banken te kraken en te splijten en op één punt zakte de buitenring weg. Na een aantal misgelopen pogingen en veel hilariteit werd er toch nog gezongen; uiteraard weer veel te snel door de jeugd en veel te vroeg door de ‘oudjes’. De dialogen gingen daarentegen een stuk vlotter, ik heb het gevoel dat de tekst langzamerhand toch ‘eigen’ wordt.
In de pauze heeft Marc verteld dat hij is aangenomen voor de musicalopleiding in België. Dat is natuurlijk heel leuk, maar ook een beetje dubbel omdat hij aanstaande maandag al moet beginnen en nog woonruimte moet zoeken enzovoort.
Omdat Ruud had aangegeven dat hij na de pauze niet aan ensemblestukken ging werken heb ik aan Jan en Theo voorgesteld om de “Machinedans” nog eens door te nemen, maar Theo wilde liever aan een baslijn werken. Ik ben toen maar naar de dames van de kleding gegaan en mocht weer diverse outfits passen. Henny en Sylvia hebben ook een en ander gepast en wij hadden er lol in om in de verkleedkist te duiken. Maar ook Stijn, William en Twan hadden er volgens mij zin in. Zij mochten met hun stoere pakken meteen het podium op. De kostuumploeg heeft hard gewerkt en ook dekor en rekwisieten nemen al aardig wat ruimte in beslag. Zo wordt het steeds ‘echter’ en ik realiseer mij ineens dat wij al over 4 weken op het podium staan! Het aftellen kan beginnen....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie en hopelijk tot ziens in het Theater aan de Parade.

Zondag 18 oktober t/m woensdag 28 oktober 2009

Copyright © 2009 VogelVrij All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive. | Distributed by Fractal Enlightenment of Fractal Blog Network